StayGrounded heeft een nieuwe video gemaakt in de strijd tegen de luchtvaartgroei.
Log in en praat mee
Tijd tot handhaving Schiphol
Het Ministerie van Infrastructuur heeft van de rechter tot 20 maart 2025 de tijd gekregen om Schiphol aan de wet te gaan houden. Dat betekent het einde van het anticiperend handhaven en een krimp naar circa 400.000 vluchten.
Plek 13 in Duurzame 100 van Trouw
SchipholWatch heeft in 2023 de dertiende plek bereikt in de Duurzame 100 van dagblad Trouw. En in 2024 de Award voor Duurzaamheid, uitgereikt in Den Haag tijdens Big Improvement Day op 16 januari 2024. We zijn apetrots!
KLM niet koninklijk
KLM voldoet niet aan de voorwaarden die het Koninklijk Huis stelt aan bedrijven die het predicaat 'koninklijk' voeren. De firma moet daarom het zegel inleveren. Eens? Teken onze petitie! Lees meer over de achtergronden.
To do list SchipholWatch
Krimp vliegverkeer 440k | |
Krimp vliegverkeer 250k | |
Natuurvergunning | |
Geldig luchthavenbesluit | |
Stop nachtvluchten | |
Schrappen 2e Kaagbaan | |
WHO geluidsnormen | |
Evenredige bijdrage stikstof | |
PFOS-gif opgeruimd | |
Uitstoot ZZS weg | |
Sluiting RTHA en Beek | |
Lelystad van tafel | |
Stop subsidies | |
Accijns op kerosine | |
Vliegbelasting overstappers | |
Schrappen 4e route | |
Ban misleidende reclame |
Doneren
Maak een bedrag naar keuze over aan NL31TRIO0320331504 tnv Stichting SchipholWatch.
Direct doneren via iDeal
Download onze gratis app
Nieuwsdienst
Over SchipholWatch
Wij zijn een stichting die strijdt voor een fijne, veilige en gezonde woonomgeving en dus tegen uitbreiding van Schiphol op de huidige locatie. En tegen het schiphollen.
Contact
Telefoon
020 528 7855
Social media
Twitter
Linkedin
Facebook
E-mail
[email protected]
Donaties
Bankrekening
NL31TRIO0320331504
Stichting SchipholWatch
Nieuwsbrief
Nieuwsbrief via e-mail
Nieuwsbrief via Telegram
Recensie schrijven
Schrijf een recensie over SchipholWatch op Google
Stichting SchipholWatch is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83705465.
SchipholWatch heeft een
redactiestatuut en een privacybeleid.
Lees hier over de auteursrechten op het beeldmateriaal op deze site.
Bas
Ik vind het heel goed dat er aandacht komt voor de vliegtuigoverlast, maar ik zet mijn vraag tekens of het niet het verplaatsen van het probleem als Schiphol naar zee gaat, de mensen aan de kust zullen dan meer overlast krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het vliegveld tientallen km’ers in zee gaan maken i.v.m. de kosten in dieper water. Het klimaatprobleeem en fijnstof zullen er niet minder om worden. Dan hebben we het nog niet over kerosinelozingen, de-icing en vervuild bluswater. Het beste is om op krimp in te zetten i.p.v groei op zee. Bij minder vluchten kunnen de meest overlast gevende banen ook echt worden ontlast.
schipholwatch
Minder vliegen is natuurlijk beter voor het milieu, echter zijn wij al blij als de overlast in de omgeving van Schiphol minder wordt, of beter nog, ophoudt te bestaan. Dat heeft onze prioriteit. Er is echter veel voor te zeggen om verder te gaan, maar wij hebben die ambitie niet.