Ik vind het heel goed dat er aandacht komt voor de vliegtuigoverlast, maar ik zet mijn vraag tekens of het niet het verplaatsen van het probleem als Schiphol naar zee gaat, de mensen aan de kust zullen dan meer overlast krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het vliegveld tientallen km’ers in zee gaan maken i.v.m. de kosten in dieper water. Het klimaatprobleeem en fijnstof zullen er niet minder om worden. Dan hebben we het nog niet over kerosinelozingen, de-icing en vervuild bluswater. Het beste is om op krimp in te zetten i.p.v groei op zee. Bij minder vluchten kunnen de meest overlast gevende banen ook echt worden ontlast.
Minder vliegen is natuurlijk beter voor het milieu, echter zijn wij al blij als de overlast in de omgeving van Schiphol minder wordt, of beter nog, ophoudt te bestaan. Dat heeft onze prioriteit. Er is echter veel voor te zeggen om verder te gaan, maar wij hebben die ambitie niet.
Bent u het eens met onze doelstelling om de overlast van Schiphol terug te dringen? Word dan sympathisant van SchipholWatch. Hoe meer sympathisanten we hebben, des te zwaarder telt onze gezamenlijke roep om verandering.
SchipholWatch heeft de twaalfde plek bereikt in de Duurzame 100 van dagblad Trouw.
To do list SchipholWatch
Krimp vliegverkeer 440k
Krimp vliegverkeer 250k
Natuurvergunning
Geldig luchthavenbesluit
Stop nachtvluchten
WHO geluidsnormen
Evenredige bijdrage stikstof
PFOS-gif opgeruimd
Uitstoot ZZS weg
Sluiting RTHA en Beek
Lelystad van tafel
Stop subsidies
Accijns op kerosine
Vliegbelasting overstappers
Ban misleidende reclame
Doneren
Help ons in de strijd voor krimp van de luchtvaart met een donatie. Uw gift wordt besteed aan activiteiten als het maken en onderhouden van deze site en van vliegherrie.nl, het organiseren van publieke en politieke acties en aan de app Explane.
Maak een bedrag naar keuze over aan NL31TRIO0320331504 tnv Stichting SchipholWatch.
Direct doneren via iDeal
Doneren via Paypal of creditcard
Volg ons
Sluit aan bij de coalitie
Krimp van de luchtvaart is allang geen hobby meer van een clubje activisten. Krimp wordt breed gedragen, zo bleek onder meer op 14 mei 2022 tijdens de manifestaties op alle vliegvelden. Doe mee en sluit aan!
Samen met onder meer Milieudefensie, Greenpeace en de Partij voor de Dieren openden we een meldpunt voor vliegtuigoverlast. De overheid maakt er geen werk van, wij wel. Open & transparant.
Met deze app bent u in staat vliegherrie vast te leggen en te documenteren. Alle metingen worden openbaar gemaakt op https://reports.explane.org. Met deze informatie hopen we alle stakeholders (omwonenden, media, politici, bestuurders) te informeren over de werkelijke impact van vliegtuiglawaai.
Wij zijn een stichting die strijdt voor een fijne, veilige en gezonde woonomgeving en dus tegen uitbreiding van Schiphol op de huidige locatie. En tegen het schiphollen.
Bas
Ik vind het heel goed dat er aandacht komt voor de vliegtuigoverlast, maar ik zet mijn vraag tekens of het niet het verplaatsen van het probleem als Schiphol naar zee gaat, de mensen aan de kust zullen dan meer overlast krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het vliegveld tientallen km’ers in zee gaan maken i.v.m. de kosten in dieper water. Het klimaatprobleeem en fijnstof zullen er niet minder om worden. Dan hebben we het nog niet over kerosinelozingen, de-icing en vervuild bluswater. Het beste is om op krimp in te zetten i.p.v groei op zee. Bij minder vluchten kunnen de meest overlast gevende banen ook echt worden ontlast.
schipholwatch
Minder vliegen is natuurlijk beter voor het milieu, echter zijn wij al blij als de overlast in de omgeving van Schiphol minder wordt, of beter nog, ophoudt te bestaan. Dat heeft onze prioriteit. Er is echter veel voor te zeggen om verder te gaan, maar wij hebben die ambitie niet.