Reageren? Graag!

Heeft u commentaar op of een mening over een artikel op deze site? Of wilt u ook schrijven voor SchipholWatch?

Wij zien graag dat u uw mening deelt met ons en andere bezoekers. Onderaan ieder artikel bestaat de mogelijkheid te reageren. Klik hiervoor op de titel in het overzicht en scroll naar beneden.

Hier wordt u gevraagd uw naam, mailadres en eventueel een website op te geven. Slechts uw naam wordt getoond in uw reactie, het e-mail adres en de website niet.

Als u voor de eerste keer reageert op onze site, wordt ter verificatie een bericht gestuurd naar het door u opgegeven mailadres. Pas nadat u hebt geklikt op de link in dat bericht, wordt uw commentaar getoond op de site.

Wilt u vaker reageren op onze artikelen, dan is het makkelijker een account aan te maken door u te registreren. Na het kiezen van een gebruikersnaam en het opgeven van uw e-mail adres, ontvangt u dan een bevestigingsmail.

Door op de link in die e-mail te klikken, kunt u een wachtwoord instellen. Is dit eenmaal gebeurd, dan kunt u voortaan direct reageren op artikelen.

Webredacteur worden bij SchipholWatch? Zelf nieuws achterhalen en publiceren. Wij staan open voor (vrijwillige) journalisten die kritisch staan tegenover de luchtvaart in het algemeen en Schiphol in het bijzonder. Interesse? Mail ons via info@nullschipholwatch.nl. Voor alle duidelijkheid: wij zijn geen milieuactivisten, maar een groep omwonenden die erg veel hinder ondervinden van de luchthaven.

13 antwoorden op “Reageren? Graag!”

  1. Beste redactie, het laatste bericht dateert van 17 juli.
    Is de vakantie periode aangebroken?
    Er is ZOVEEL te melden de afgelopen 2 weken.
    Neem eens een kijkje op vlieghinder.nl van uw collega’s uit Castricum. Of gaat Schipholwatch ter ziele?
    Dat zou jammer zijn want ik waardeer jullie bijdragen enorm!

  2. U hanteert de gekochte kerosine in Nederland. Het meeste gebruik daarvan is over de grens. Uw vergelijking gaat dus niet op. Of u moet alle kerosine van binnenkomende vliegtuigen meerekenen. Ook mis ik de uitstoot van militaire vliegtuigen. Erg is dat er nooit transparante informatie gegeven wordt. Ook niet dat verkleining van de KLM door extra zwaar belasten vaan transfer passagiers bijv, veel vliegbewegingen verminderd. Alle vervuiling is te veel

  3. Beste mensen van de actiegroep. Ter informatie, in Bergschenhoek (gemeente Lansingerland) willen ze een woonwijk bouwen met 2500 woningen onder de startbaan van Rotterdam The Hague Airport.
    Ondanks de lessen van Schiphol en de aanhoudende berichtgeving over de gevolgen van vliegtuigen boven woningen (gisteren nog een woonwijk in Aalsmeer, niet alleen herrie maar ook ultrafijnstof). Bovendien komt een deel van woonwijk naast de nieuw aan te leggen A16-boog Terbregseplein-Delft.
    Volgens huidige geluidsnormen mag er ook niet worden gebouwd, maar er is een uitzondering voor plannen die al liepen. Daar wordt nu gebruik van gemaakt.
    “Als je daar gaat wonen, was je op de hoogte van die bepalende omgevingsfactoren”, volgens de gemeente in recente berichtgeving:
    https://www.herautonline.nl/?p=79589
    Daarmee wordt vermoedelijk geduid op een kettingbeding, waarmee bewoners hun recht op klacht bij voorbaat verkopen:
    https://www.bewonersomgevingschiphol.nl/standpunt/meldpunt-boos-van-start/
    Deze plannen dateren uit een tijd dat het vliegveld zou worden verplaatst of worden gedraaid. Onverklaarbaar is dat 10 jaar geleden grond is bijgekocht.
    Het is zo’n project waar de gemeente voor de schulden opdraait, terwijl de projectontwikkelaars rustig afwachten.
    https://www.vpro.nl/speel~VPWON_1162035~gemeentes-aan-de-grond-de-slag-om-nederland~.html
    Vandaar dat de gemeente ook echt van de grond af moet. Er zijn ook experimenten om aangepaste woningen zonder buitenruimte te bouwen bij luchthavens, maar Lansingerland wil gewoon huizen met tuintjes.
    De kans is groot dat de Raad van State dit vergevorderde plan nog de nek zal omdraaien, maar al met al wordt er niet geleerd van Schiphol.

  4. De Schipholgroup is een in mijn ogen immorele organisatie die levens van Nederlanders verpest en hun gezondheid benadeelt door lawaaioverlast, die zelfs een doodsoorzaak kan zijn, zoals onderzoek bewijst. Dit alles onder het mom dat Schiphol de motor van onze economie zou zijn, wat bewezen niet waar is. Het heeft m.i. geen zin om verder met vertegenwoordigers van deze organisatie of de overheid fatsoenlijke gesprekken te voeren.
    Het is tijd voor alle vormen van actie, niet alleen tegen de uitbreiding van Schiphol maar ook tegen de huidige overlast.
    Een of meer massale demonstraties in Amsterdam zou een goed begin kunnen zijn.

    1. 7 oktober gaan Amsterdam plat!! #extinction rebellion gaat deze actie ondernemen….tevens in andere werelddelen….KOM OOK!!! Laat je horen en zien!! Samen sterk! #rebelwithoutborders of sluit je aan bij Greenpeace actie #noodlandingvoorhetklimaat #groeiendverzet
      dit is het laatste nieuws De Ronde Venen
      https://www.meerbode.nl/nieuwe-onderhoudsplanning-voor-aalsmeerbaan-en-polderbaan/?fbclid=IwAR1OxbDW3Tamanr4mXAFqdwaAdG99YCBP1H8MehzUZcSaAYmUWgTyu6o8HI

  5. Ik was destijds actief in de Stichting Luchtvaartoverlast Leiden en omgeving (opgeheven in 2007, maar er is inmiddels een opvolger in Oegstgeest). Naast inspraak inzake de plannen voor de vijfde baan (Polderbaan) hebben wij ons toen sterk gemaakt voor invoering van de Continuous Descent Approach (CDA). De toenmalige verkeersleiding is inderdaad overgegaan tot toepassing (in de nacht) van deze glijvlucht-nadering. Dat konden we ook checken aan de hand van het radioverkeer met Schiphol ATC. De laatste jaren is de nachtelijke herrie van landende vliegtuigen richting Kaagbaan sterk toegenomen en nu lees ik op sites als deze dat, na de aanvankelijke afspraak om in de nacht zo mogelijk CDA toe te passen, deze afspraak op aandringen van de sector (geheel of gedeeltelijk, dat is mij niet helemaal duidelijk) weer ‘van de baan’ is. Wie kan vertellen hoe het precies zit?

  6. Hallo actiegroep. Even een tip van een boer uit brabant: bij ons is de PAS via de rechter afgeschoten met als motivatie dat verwachte voordelen voor t milieu niet vooraf al toegezegd kunnen worden voor vaststaat dat deze voordelen er ook daadwerkelijk is. Dus dat is met schiphol uitbreiden hetzelfde. Dus eerst stillere vliegtuigen en schonere lucht en dan pas meer vluchten. Doe er uw voordeel mee

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *