Burgers voor een gezonde leefomgeving en dus voor krimp van Schiphol

Algemeen

Schiphol nu alle schaamte voorbij

(leestijd circa 2 minuten)
0
(0)

Het luchthavenbedrijf is nu écht alle schaamte voorbij. Men wil een app ontwikkelen om de herrie te voorspellen en vraagt daarbij doodleuk de (gratis) hulp van zwaar gehinderde omwonenden.

Deel op XDeel op Linkedin

Tweet waarin Schiphol zwaar gehinderden oproept over drie dagen vijf uur van hun tijd te komen doneren aan een app die niets oplost.

Dit blijkt uit een tweetje van vandaag, waarin Schiphol omwonenden oproept deel te nemen aan een creatieve sessie op vrijdag 29 november aanstaande. Een gewone werkdag en nog wel op drie dagen vanaf vandaag.

Geen vergoeding
Omwonenden die toch al zwaar onder druk staan van de negatieve gezondheidseffecten van de sector zijn van harte welkom om zich vanaf 10 uur maar liefst vijf uur lang zonder enige vergoeding druk te maken over een app die niets verbetert aan hun situatie.

Ook wil de luchthavendirectie graag nog even een pakkende naam voor de app van u weten, zo blijkt uit het inschrijfformulier (onderaan dit artikel). Reclamebureaus rekenen vaak tienduizenden euro’s voor dergelijke adviezen.

Het idee van een herrievoorspellende website is al zo oud als internet. Rond het Londense vliegveld Heathrow is het een bekend speeltje van de communicatie-afdeling. Ook voor Rotterdam The Hague bestaat zo’n site al jaren.

App lost niets op
De app lost geen enkel probleem van gehinderde omwonenden op. Het lawaai wordt er niet minder van, en de negatieve invloed van het vliegverkeer op hun gezondheidstoestand al helemaal niet.

Reacties op de oproep van Schiphol op sociale media zijn dan ook niet mals. “Zorg er liever voor dat je een fatsoenlijke klachtenapp hebt” en “wanneer komt BAS weer online” zijn nog de vriendelijkste uitingen.

De nog te ontwikkelen app voegt totaal niets toe aan de toch al belabberde informatieverstrekking vanuit Schiphol. Iedere omwonende weet allang wanneer hij of zij weer de klos is.

Eigen problemen zélf oplossen
Wij van SchipholWatch zijn van mening dat de veroorzaker van de overlastproblemen deze zélf moet oplossen en niet het gebrek aan fatsoen zou moeten hebben om de gehinderden te vragen naar een oplossing.

We adviseren omwonenden liever de kant-en-klare app Explane te downloaden om het vlieglawaai te meten en te documenteren. Het gebruik van die app biedt wél perspectief op verbetering, temeer daar de twee grootste steden van ons land, Amsterdam en Rotterdam, de cijfers van Explane gaan vergelijken met de sjoemelberekeningen van de sector.

De uitnodiging van Schiphol aan gehinderde omwonenden om gratis en voor niets te komen meewerken aan een app die niets doet aan de problematiek van geluidsoverlast, vervuiling en gezondheidsproblemen.

Interessant bericht? Overweeg aub een donatie via iDeal.

Wat vindt u van dit artikel?

Klik op een ster om het stuk te waarderen

Gemiddeld 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!

FavoriteLoadingSla dit artikel op in uw favorieten
  1. Peter Eigenhuis

    dit initiatief van Schiphol is natuurlijk niet goed. Is het een idee om omwonenden ‘massaal’ op te roepen zich aan te melden om een tegengeluid te laten horen tijdens deze bijeenkomst?

Geef een reactie

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd, maar wel gebruikt om een bevestigingslink te sturen. Zonder geldig e-mail adres ontvangt u deze link uiteraard niet. Na bevestiging wordt uw reactie geplaatst.

Translate