Vanaf vanmorgen 10 uur was de site van het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) compleet onbereikbaar. Op sociale media wordt gespeculeerd over een hack van de site.
Vanmiddag om 17 uur was de site weer zichtbaar, maar nog steeds is het niet mogelijk online klachten in te dienen over het vliegverkeer.
De site meldt slechts dat om “technische redenen” het niet mogelijk is online een klacht in te dienen. Ook zegt BAS dat “het langer kan duren voordat uw vragen worden beantwoord”.
Ook is onduidelijk wanneer omwonenden wél weer klachten kunnen indienen: “We verwachten dat dit de komende dagen weer mogelijk wordt”.
Eerder al tweetten we over dit onderwerp. Schiphol antwoordde enige tijd later met de boodschap dat er hard wordt gewerkt aan de nieuwe site.
Wij bouwen ook wel eens een website, maar laten de oude site dan altijd staan totdat de nieuwe helemaal klaar en getest is. Het afsluiten van een bestaande site terwijl de nieuwe nog niet klaar is, is voor de meeste webbouwers ‘not done’.
Via Twitter kwamen reacties binnen die duiden op een mogelijke hack van de site. “We zijn zelf wel eens aangevallen. Toen moesten we onze sites op zwart zetten. Je zou ernstig gaan denken dat dat hier ook het geval is.”
Wij wachten ondertussen rustig op een antwoord op onze vraag wanneer we weer online terecht kunnen met onze klachten. Ook benieuwd? Vraag @schiphol, @bezoekbas en @schipholpress om opheldering via Twitter. Of stuur een mailtje naar [email protected].
Geef een reactie