Ingezonden brief in de Volkskrant van vandaag.
Hopelijk heeft Boelie onze petitie al getekend!
Lees het volgend bericht →
Ingezonden brief in de Volkskrant van vandaag.
Hopelijk heeft Boelie onze petitie al getekend!
Wat vindt u van dit artikel?
Klik op een ster om het stuk te waarderen
Gemiddeld 0 / 5. Aantal stemmen: 0
Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!
SchipholWatch heeft in 2023 de dertiende plek bereikt in de Duurzame 100 van dagblad Trouw. En in 2024 de Award voor Duurzaamheid, uitgereikt in Den Haag tijdens Big Improvement Day op 16 januari 2024. We zijn apetrots!
Krimp vliegverkeer 440k | |
Krimp vliegverkeer 250k | |
Natuurvergunning | |
Geldig luchthavenbesluit | |
Stop nachtvluchten | |
Schrappen 2e Kaagbaan | |
WHO geluidsnormen | |
Evenredige bijdrage stikstof | |
PFOS-gif opgeruimd | |
Uitstoot ZZS weg | |
Sluiting RTHA en Beek | |
Lelystad van tafel | |
Stop subsidies | |
Accijns op kerosine | |
Vliegbelasting overstappers | |
Schrappen 4e route | |
Ban misleidende reclame |
Wij zijn een stichting die strijdt voor een fijne, veilige en gezonde woonomgeving en dus tegen uitbreiding van Schiphol op de huidige locatie. En tegen het schiphollen.
Telefoon
020 528 7855
Social media
Twitter
Linkedin
Facebook
E-mail
[email protected]
Donaties
Bankrekening
NL31TRIO0320331504
Stichting SchipholWatch
Nieuwsbrief
Nieuwsbrief via e-mail
Nieuwsbrief via Telegram
Recensie schrijven
Schrijf een recensie over SchipholWatch op Google
Stichting SchipholWatch is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83705465.
SchipholWatch heeft een
redactiestatuut en een privacybeleid.
Lees hier over de auteursrechten op het beeldmateriaal op deze site.
omwonende
Het klink redelijk: Schiphol mag groeien als de hinder afneemt, maar feitelijk zegt de minister, u moet het met mij [en de luchtvaartsector] eens worden, dat Schiphol verder mag groeien en voordat er milieuregels komen.
Ze laat mensen in de kou staan, die willen dat zij zich sterk maakt voor een gezonde leefomgeving . Er zijn handhavingspunten, doch alleen met anticiperende handhaving. De natuur heeft er niets aan een ‘pragmatische aanpak’ waarin geen unitstootlimieten zijn, en compleet onderschat: het klimaat heeft nu een CO2-plafond nodig.
Wanneer men het groeibesluit juridisch gaat aanvechten?
Wim Duteweerd
Een prima oplossing.
Het zou wel heel verstandig zijn dit in wetgeving vast te leggen, zodat handhaving mogelijk is.
Ook zal de strafmaat bij overtreding ook in wetgeving vastgelegd moeten worden en toezicht door een onpartijdige partij.
Ik denk hierbij aan korten van vluchten bij overtreding
(Helaas zijn we te vaak blij gemaakt met een dode mus)