Burgers voor een gezonde leefomgeving en dus voor krimp van Schiphol

Algemeen

Toch weer nieuwe prijsvechters naar Schiphol

0
(0)

Middenin de verhitte maatschappelijke discussies over de toekomst van Schiphol, blijken er toch weer nieuwe prijsvechters naar de nationale luchthaven te komen.

Deel op XDeel op Linkedin

Foto: HAL9001 via Unsplash

De directie van de luchthaven jammert al maandenlang dat ‘beperkte groei’ noodzakelijk is om de ‘hub-functie’ te kunnen garanderen. Hierin wordt zij ondersteund door de directie van KLM die ons economische rampspoed voorspelt als de onderneming wordt beperkt in haar ambities.

En dan verschijnt op 27 december, enkele dagen nadat bekend werd dat de Omgevingsraad Schiphol niet tot een eensluidend advies aan de minister kan komen over de MER van Schiphol, een artikel op Vliegtuigradar24.nl dat de low cost carrier Level volgend jaar naar Schiphol komt met een paar vakantiebestemmingen die waarschijnlijk al worden aangevlogen vanuit Amsterdam.

Level is nota bene een zusterbedrijfje van het beruchte plofticketsbedrijf Vueling.

Omwonenden begrijpen letterlijk niets meer van dit geschiphol. Klagen dat niet verder mag worden gegroeid, dat dit de economie van ons land om zeep helpt, dat KLM haar taak moet kunnen uitvoeren omdat er anders niets meer overblijft van het bedrijf. En ondertussen inzetten op het binnenhalen van nieuwe prijsvechters tegen afbraaktarieven waarvoor nergens anders in Europa kan worden geland.

47 miljoen subsidie prijsvechters
Prijsvechters die volgens eigen zeggen van KLM de afgelopen jaren zijn binnengehaald met subsidies (‘incentives’) ter hoogte van 47 miljoen euro. Zie hiervoor onderstaande bijdrage van het vliegbedrijf aan de discussie rond de Alderstafel.

https://drive.google.com/open?id=1C1vUGTbssBYPIGn2IudX8hMmDvHqKl_n

Omwonenden zijn zó kwaad op dit beleid (of is het beter te praten over ‘gebrek aan beleid’), dat zij de luchthaven ervan verdenken nieuwe maatschappijen voor Lelystad te kunnen faciliteren en het gedrocht van de ‘autonome groei’ te kunnen omzeilen: een prijsvechter kortstondig dulden op Schiphol om deze kort daarna door te schuiven naar Lelystad. En dan achteraf beweren dat dit géén autonome groei is.

addy rutgers on Twitter: “Sluwe groeistrategie directie @Schiphol met support van belanghebbende leden en bestuurders in @Omgevingsraad . Zullen kiesmannen/vrouwen het tij weten te keren @SchipholWatch ? https://t.co/13X1zdiDFZ / Twitter”

Sluwe groeistrategie directie @Schiphol met support van belanghebbende leden en bestuurders in @Omgevingsraad . Zullen kiesmannen/vrouwen het tij weten te keren @SchipholWatch ? https://t.co/13X1zdiDFZ

https://twitter.com/RedGelderland/status/1078331727280521216
Interessant bericht? Overweeg aub een donatie via iDeal.

Wat vindt u van dit artikel?

Klik op een ster om het stuk te waarderen

Gemiddeld 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!

FavoriteLoadingSla dit artikel op in uw favorieten
  1. Goed advies Schipholwatch !
    Nu moeten we afwachten wat de minister verder met haar egotripperij
    gaat doen . Ik denk eerst over de verkiezingen heen tillen,

    We zullen verder kunnen als er echte vernieuwingen zullen worden doorgevoerd . In ieder geval GEEN GROEI MEER

    Hartelijke groet , Jan Griese ORS kiesman Vz http://www.stichtingSWAB.nl

Geef een reactie

Translate