Wat hebben de volgende data met elkaar gemeen? 22 november 2017, 29 april, 22 mei, 15 augustus, 27 augustus en 1 oktober 2018?
Het zijn de data van liefst zes (!) grote storingen die op Schiphol voor groot oponthoud voor reizigers zorgden. Zes grote storingen in het afgelopen jaar, één per twee maanden gemiddeld. Oplopend tot drie in de afgelopen anderhalve maand.
Ondanks de malaise blijft de luchthaven hameren op groei. Het lijkt ons goed dat Schiphol eerst eens orde op zaken stelt voordat het de veiligheid van reizigers en omwonenden in gevaar brengt.
Vanmorgen was het dus opnieuw raak. Een stroomdipje van hooguit enkele minuten legde de bagageafhandeling urenlang stil. Duizenden mensen hoopten zich op in de aankomstgebieden, wachtend op koffers die maar niet kwamen.
Tot overmaat van ramp voelde de luchthaven zich kennelijk niet geroepen deze reizigers van enige informatie te voorzien, getuige de vele reacties op Twitter.
Geef een reactie