Schiphol gestoord

Wat hebben de volgende data met elkaar gemeen? 22 november 2017, 29 april, 22 mei, 15 augustus, 27 augustus en 1 oktober 2018?

Foto: Christian Fregnan via Unsplash

Het zijn de data van liefst zes (!) grote storingen die op Schiphol voor groot oponthoud voor reizigers zorgden. Zes grote storingen in het afgelopen jaar, één per twee maanden gemiddeld. Oplopend tot drie in de afgelopen anderhalve maand.

Ondanks de malaise blijft de luchthaven hameren op groei. Het lijkt ons goed dat Schiphol eerst eens orde op zaken stelt voordat het de veiligheid van reizigers en omwonenden in gevaar brengt.

Storing bagagesysteem Schiphol verholpen, wel wachttijden

Om 8.30 uur haperde het systeem dat koffers vanuit de vliegtuigen op de bagagecarrousels vervoert, waardoor in terminal 3 geen koffers meer op de bagagebanden verschenen. Rond 10.30 uur werd de storing volgens Schiphol opgelost. Reizigers moeten nog wel rekening houden met grote drukte in de aankomsthal.

Vanmorgen was het dus opnieuw raak. Een stroomdipje van hooguit enkele minuten legde de bagageafhandeling urenlang stil. Duizenden mensen hoopten zich op in de aankomstgebieden, wachtend op koffers die maar niet kwamen.

Tot overmaat van ramp voelde de luchthaven zich kennelijk niet geroepen deze reizigers van enige informatie te voorzien, getuige de vele reacties op Twitter.

NOS on Twitter

Klachten over gebrekkige informatie na storing bagagesysteem Schiphol https://t.co/kAyz58Bh5B

Wat vond u van dit artikel?

Klik op een ster om het stuk te waarderen

Gemiddeld / 5. Aantal stemmen:

Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!

Jammer dat dit artikel niet zo interessant was voor u!

Help ons het artikel verbeteren.

Wilt u aangeven hoe we het stuk kunnen verbeteren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *