Sinds een klein jaar geven we slachtoffers van Schiphol een gezicht in de geschreven serie ‘Uw verhaal‘. Stichting RBV, vanaf 30 januari te vinden in de rechtbank tegenover de Staat om het vliegverkeer in te perken, doet dat nu ook, op video.
In deze eerste editie in een nieuwe serie doet Dik Hoogstad uit Akersloot het woord. Op zo’n dertig kilometer afstand van Schiphol wordt hij zes tot zeven keer per nacht wakker gevlogen. “En dat allemaal voor het private belang van KLM.”
De stichting meldt in haar nieuwsbrief van vandaag met de tientjesactie van enkele weken geleden 30.000 euro extra te hebben opgehaald om de rechtszaak voor een schonere leefomgeving tot een goed einde te brengen.
Ambassadeurs gezocht
RBV is nu op zoek naar ambassadeurs. “We merken nog steeds dat mensen ons niet kennen, terwijl we strijden voor alle omwonenden van Schiphol. Daarom zijn we nu op zoek naar ambassadeurs die ons in hun eigen woonplaats bekender willen maken.”
De eerste ambassadeur is inmiddels geïnstalleerd. Het is Dik Hoogstad die in de video aan het wordt komt.
Zelf aanmelden als ambassadeur om het netwerk van RBV te laten groeien? Stuur een mailtje aan [email protected].
RBV
Kijk ook naar meer reacties op onze website: http://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl onder de kop “Aan ‘t woord”. Dinsdag 30 januari staat RBV tegenover de Staat. RBV verdedigt onze mensenrechtenzaak. Sta achter ons!
SK
En dan te bedenken dat die hele Polderbaan illegaal is!
Het is te gek voor woorden, idioot en crimineel dat de wetten en regels, gemaakt door Schiphol (groep), wel als ‘geldig / maatgevend’ worden gezien en dat o.a. wereldwijde WHO wetten en normen volledig aan de laars worden gelapt. Zolang de overheid er totaal geen probleem van maakt dat ernstig vervuilende en overlast gevende bedrijven zichzelf mogen handhaven en de leefbaarheid van mens en milieu volledig negeert, is en blijft het zeer slecht gesteld met de geloofwaardigheid van onze ‘volksvertegenwoordigers? Een grote poppenkast, volksverlakkerij en doorgestoken kaart. Het is keer op keer een Wij van WC eend adviseren WC eend mentaliteit.
B. van Marlen
Dit is niet anders dan een regelrechte aanslag op je gezondheid. Het mag allemaal volgens de luchtvaartwetten, die te hoge geluidsnormen toelaten en tot stand zijn gekomen met een sterke inbreng van de direct belanghebbenden, maximaal gesteund door de overheid.
Een kabinet Wilders gaat onze situatie nog verder verslechteren, daarover heb ik geen enkele twijfel.
De reacties vanuit de luchtvaartsector gaan niet verder dan: het is slechts een ‘schreeuwende minderheid’ die hier last van heeft, je moet maar verhuizen, je bent een zeurpiet, enz..
Het zal u duidelijk zijn, dat de gang naar de rechter heel hard nodig is. Artikel 21 van onze grondwet zou dit al moeten tegengaan. Iets voor Pieter Omtzigt, of gaat die met het oude CDA-beleid meedoen?
Ik wens u allen een beter en vooral stiller jaar toe met een terugkeer naar een normale acceptabele situatie.
JAN
Goed gedaan Dik.
Inderdaad: Normeren en handhaven. En de werkelijke cijfers over het vermeende belang van KLM en Schiphol. Belasten van de “vervuilers”, dus ook de overstappers. Verminderen van aantal vluchten en stoppen met nachtvluchten lijkt me de enige oplossing. Sterkte met de strijd.
HansB
Zie ook dit: https://www.youtube.com/watch?v=cxef22A74bk&t=79s
Citaten:
“meer vliegen moest bij gebrek aan voldoende aantallen Nederlanders komen van overstappers die onze nationale trots Schiphol groot konden maken; Schiphol als verdienmodel dus en niet langer een luchthaven voor internationaal vervoer van en naar Nederland.”
“Schiphol is een uit zijn krachten gegroeide discounter geworden, een hub-luchthaven waarbij mensen uit allerlei uithoeken van Europa met bodemtarieven naar Amsterdam worden gevlogen om vervolgens intercontinentaal of in Europa verder te vliegen, en weer terug.”
rrustema
Inderdaad, https://youtu.be/gzx1mkDtW98?feature=shared&t=443 “vanwegen een particulier economisch belang”. KLM is het probleem. KLM moet verdwijnen.