Burgers voor een gezonde leefomgeving en dus voor krimp van Schiphol

Algemeen

Minister de fout in met tijden nachtregime

(leestijd circa < 1 minuut)
0
(0)

Minister Cora van Nieuwenhuizen ging gisteren tijdens haar persconferentie lelijk de fout in toen zij stelde dat de nachten van Schiphol duren van 1.00 tot 5.00 uur.

Deel op XDeel op Linkedin

Minister Van Nieuwenhuizen (foto: screenprint live videoregistratie Ministerie I&W)

Dit blijkt uit een artikel van onderzoeker Marcel van den Berg. Hij zocht een en ander uit en komt tot de conclusie dat de nacht officieel duurt van 23.00 tot 07.00 uur.

Zo vond hij de Wijziging Luchthavenverkeersbesluit Schiphol. Daarin staat te lezen in artikel 4.2.3a: “Op de luchthaven Schiphol vinden maximaal 32.000 vliegtuigbewegingen met handelsverkeer per gebruiksjaar plaats in de periode van 23.00 uur tot 7.00 uur”.

Toezichthouder de luchtvaartinspectie, vallend onder deze minister, meent overigens in handhavingsrapportages dat de wettelijke nachtperiode loopt van 23.00 tot 6.00 uur.

Ook vond Van den Berg nog de tarievenlijst van Schiphol zélf. Daarin gelden de nachttarieven van 23.00 tot 6.00 uur.

Zie de site van Marcel van den Berg voor meer interessante artikelen over de sector.

Interessant bericht? Overweeg aub een donatie via iDeal.

Wat vindt u van dit artikel?

Klik op een ster om het stuk te waarderen

Gemiddeld 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!

FavoriteLoadingSla dit artikel op in uw favorieten
  1. Janna Kodde

    Waarom wordt de kamer niet teruggeroepen van reces vanwege Van Nieuwenhuizens schending v d afspraken. Ze had omwonenden beloofd:niet meer vluchten tot na een vergadering met hen. Toch verhoogt ze ‘t aantal vliegbewegingen zonder te verschijnen, zelfs niet eens op een info bijeenkomst. Nu verandert ze weer ‘t aantal uren dat r nachtrust moet zijn. Ik zeg:aftreden. Wachtgeld is niet nodig toch? Ze hebben op Schiphol nog wel een baantje voor haar.

  2. Teneerste is een nachtrust van 01:00 tot 05:00 u, voorgesteld om omwonenden te ontzien volgens mij wat aan de korte kant, of zie ik dat verkeerd?

    Ten tweede wordt dan de rust voor 01:00 en na 05:00 u, zo die nog bestaat, volledig verziekt.

    Ten derde heeft Schiphol NIETS gedaan voor de 198000 ernstig gehinderden en ca. 16000 ernstig slaapgestoorden in de regio Haarlem-Kennemerland. Begin eerst maar eens met het isoleren van de woningen van deze mensen, en de andere in de wijdere omgeving!

  3. M. uit Heemskerk

    Als in de wet 7 uur staat en ze doen 6 uur en ze willen niet aan de wet voldoen, dan kunnen we toch een hele duidelijke rechtszaak die we hoogst winnen? Of zie ik iets over het hoofd?

  4. Marcel

    Wij hebben een gigantische luchthaven voor zo’n klein landje. Dat slaat nergens op! Duizenden vluchten per dag! Heel Europa trekt Schiphol hier naar toe om vervolgens naar Portugal te vliegen. Het levert niks op behalve misschien een bak koffie en een broodje. 40% van alle vluchten op Schiphol zijn overstappers! Hallo?!?!? Daar hebben wij dus last van!!! Er is geen oneindige groei goed voor de Nederlandse economie! Als er een luchthaventax komt hoeven overstappers die niet eens te betalen!De banenmotor uit de jaren ‘80 bestaat niet meer. Toen was er hoge werkloosheid. Inmiddels komen we arbeiders tekort en kunnen al die mensen van Schiphol ergens anders aan de bak. Laat Schiphol krimpen naar 250duizend vluchten, voor zakenreizen en eigen burger. Net zoals andere landen dat doen!

  5. Deze VVD dame, komt in het boeven rijtje: Jorritsma, Netelenbos, en uiteraard Eurlings.
    Van af 1990 t/m heden is zeer veel ruimte door Ministerie en Sector gewoon ordinair gepikt . Dat moeten de Bewoners eerst terug hebben ! Sjoemel en leugenmodelleen waren enZIJN nog steeds aan de orde van de dag.

    Aanrader: Lees het goede artikel in NRC van Marieke Stellinga
    over het Kapitalisme . Dat is totaal los gezongen van de echte behoeften van ALLE burgers

    • Rien van der Laan ORS-Bewonersvertegenwoordiger Kudelstaart

      De sector gebruikt bewust verschillende definities voor o.a. “nachtregime” en “glijvluchtnaderingen” (CDA’s). Ook worden op die manier “gebruiksjaar” en “kalenderjaar” door elkaar gebruikt met als enige doel om verwarring te zaaien.

Geef een reactie

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd, maar wel gebruikt om een bevestigingslink te sturen. Zonder geldig e-mail adres ontvangt u deze link uiteraard niet. Na bevestiging wordt uw reactie geplaatst.

Translate