In de vergadering van de gemeenteraad van Aalsmeer op 11 juli 2019 worden legendarische en unanieme besluiten genomen, onder meer over de funding voor een rechtszaak tegen Schiphol wegens het schenden van de rechten van de mens.
Vanaf ongeveer minuut vier begint het gedeelte over Schiphol. Ook wij komen nog aan bod als SchipholWatch, en zelfs de app Explane wordt besproken. Goed bezig in Aalsmeer, zouden ze in meer regio-gemeenten moeten doen.
jan Rooijakkers, voorzitter van Stichting HoogOverijssel
Het is niet terecht dat gezegd wordt dat het (vooralsnog) niet doorgaan van Lelystad Airport heeft geleid tot uitbreiding van gepland aantal vluchten van Schiphol. het was altijd al een “plan”om tot 580.000 te gaan. Ook zou het gaan om verplaatsen van vakantievluchten, die dan onmiddelijk worden opgevuld met (grotere?) vliegtuigen in het zakelijk routesysteem. Wij zijn een voorstander van “stop de groei”, goede treinen, faire prijzen o.a. door kerosinebelasting, BTW, beprijzing van (CO2) verzuiling etc.
Gerrit Schuurman
Wanneer was deze raadsvergadering?
schipholwatch
11 juli jongstleden.
Janna Kodde
Laat Schiphol zelf betalen voor het schenden v ons recht op een goed milieu+luchtkwaliteit. Stop EU subsidies aan Schiphol, laat ze meer havengelden betalen, BTW vliegtickets, belasting op kerosine. Schaf innovatiesubsidie af, laat Schiphol 100%uitstootrechten betalen ipv 50,zoals nu. Waarom moet de belastingbetaler z’n eigen vernietiging betalen? Ik doe niet aan funflying, maar betaal r wel aan mee.
Grove
SchipholKatwijk is de oplossing voor alle genoemde problemen. Het is een betaalbaar plan op de juiste plaats tussen Scheveningen en Katwijk op een afstand van 8 km uit de kust. Na de opening kan het afgeslankte Schiphol nog gebruikt worden voor vliegtuigonderhoud, vracht en als uitwijkhaven. Tussen 22.00 uur en 07.00 uur kan dan Schiphol dicht, de nachtsluiting.
Minister wacht niet langer en begin met de voorbereidingen van het vliegveld SchipholKatwijk.