Getting your Trinity Audio player ready... |
Omwonenden van Schiphol moeten maar verhuizen als ze niet tegen de vliegherrie kunnen. Die boodschap heeft PVV-minister Barry Madlener voor de mensen die – vaak al jarenlang – wonen rond het vliegveld.
Dit zegt de minister vandaag tegen het vakblad Luchtvaartnieuws.
Exact om zulke uitspraken lopen bewoners naar de rechter, want van de politiek hoeven zij niks meer te verwachten. De rechter oordeelde in maart vorig jaar dat de rechten van omwonenden al jarenlang structureel worden geschonden, maar deze minister doet het af als ‘gezeik’, laat staan dat hij passende maatregelen neemt.
Madlener stelt met zijn boude uitspraak dat honderdduizenden mensen moeten gaan verhuizen naar een plek waar het stiller is. Maar verhuizen is geen sinecure in de huidige woningmarkt, nog afgezien van het afscheid van vrienden, familie, clubs en andere sociale activiteiten.
Opdonderen
Het valt in de categorie ‘donder maar op’, vergelijkbaar met de suggestie voor allerlei mensen van een ander geloof, een andere kleur of een andere mening die van de PVV mogen opzouten.
Eén positief punt aan de onbehouwen uitspraak van de minister is dat de rechters meelezen en dat deze not amused zullen zijn bij dit gebrek aan respect voor de rechtbank. Die oordeelde immers op 20 maart jongstleden dat bewoners beter moeten worden beschermd tegen vliegherrie. Madlener heeft nog zestig dagen om aan dat vonnis gevolg te geven.
Diezelfde rechters krijgen hiermee het bewijs te zien dat de mooie praatjes van de landsadvocaat namens de minister helemaal niets voorstellen. De rauwe werkelijkheid is dat deze minister de krimp vrijwel teniet heeft gedaan en dat hij aast op een forse groei in de toekomst, ‘als de vliegtuigen stiller worden’.
Inbeelding
“Geluidshinder is psychologisch”, wist de minister vandaag aan het vakblad te vertellen. Hij negeert daarbij voor het gemak het opstapelende medische bewijs van fysieke gezondheidsschade als gevolg van de (herrie van) de luchtvaart. Bekend is dat een overmaat aan herrie onder meer hartklachten en stress veroorzaken.
Waar de Wereldgezondheidsraad een maximum adviseert van 45 dB(A) gemiddeld per jaar, zijn er rond Schiphol hele wijken te vinden die zuchten onder een gemiddelde van 60 dB(A) of nog meer.
Madlener steekt op deze manier een dikke middelvinger op naar alle omwonenden van Schiphol die ‘s nachts wakker liggen van de herrie en overdag deuren en ramen gesloten moeten houden. Dat daar bovenop nog een lading zeer zorgwekkende stoffen uit vliegtuigmotoren wordt uitgestort over diezelfde wijken, laten we hier nog onbesproken.


Geert
Er worden nieuwe vliegtuigen gekocht…en dat moet de overlast minder laten worden.
Een tweede leven als vrachtvliegtuig
Vrachtvliegtuigen zijn vaak wat oudere, omgebouwde passagiersvliegtuigen, al worden inmiddels ook nieuwe schonere en zuinigere Airbus vrachtvliegtuigen aangeschaft. Vrachtvliegtuigen op Schiphol zijn relatief vervuilend en lawaaiig, zoals we in onze studie naar het belang van luchtvracht laten zien. Ze gebruiken daarnaast aardig wat brandstof, ook doordat ze vooral worden ingezet op bestemmingen op langere afstand. Met maar 4% van de uitgaande vluchten op Schiphol gebruiken ze meer dan 10% van de brandstof van alle uitgaande vluchten samen.
Bron: https://www.kimnet.nl/actueel/weblogs/weblog/2024/van-schiphol-naar-medan-en-terug-het-belang-van-luchtvrachtvervoer
Kees
Lees hier:
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5492240/fnv-problemen-op-ministerie-infrastructuur-en-waterstaat-mede-door
Hoe het een met het ander overeenkomt.
Geert
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/video/8140b41f-9a7c-475f-ab13-a56f7a9650f5/madlener-over-schiphol-krimp-geen-doel
Een jokkebrok.
Geert
NOS Nieuws•vrijdag, 18:29
Premier Schoof neemt voortouw bij stikstofprobleem: ‘Nederland mag niet op slot’ Maar er is wel een nieuw probleem bijgekomen, benadrukt onze premier. Daarom neemt hij nu zelf de leiding. “Ik wil duidelijk maken dat het echt belangrijk is.” Ook minister Madlener van Infrastructuur en Waterstaat zegt zich grote zorgen te maken over de “flinke schep extra problemen” die de uitspraak van de Raad van State volgens hem veroorzaakt. Hij weet niet of Schiphol nu gedwongen zal worden om extra te krimpen.
HansB
Schiphol is een van de grootste stikstof uitstoters in ons land. Laat Schoof dat niet uit het oog verliezen.
HansB
Op de cover van het blad Luchtvaartnieuws staat “De luchtvaart mag geen politiek speeltje worden”. Pardon Barry, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!
Los van dat “politiek speeltje” is er ook nog eens sprake van een NIMBY effect. Madlener heeft zich teruggetrokken in Rockanje waar hij geniet van de natuur en rust in het Voorns Duin. Hij maakt zich zorgen over het feit dat de natuur “dreigt te worden overspoeld met al die windmolens” en dat gaat natuurlijk “enorm ten koste van voorbeeld vleermuis of vliegende insecten”. Maar ook maar gaat dit ten koste van “de hele beleving van zo’n natuurgebied”.
Wat een lachwekkend betoog! Als wij door “onze” duinen lopen, horen we bijna permanent het lawaai van vliegtuigen. Dat gaat, inderdaad Barry, enorm ten koste van “de hele beleving van zo’n natuurgebied”. Of niet soms?
Zie https://www.youtube.com/watch?v=74qc7UnOzMY&t=31s
HansB
En ook in zijn eigen CV spreekt Madlener zichzelf tegen: “Dan voelde ik vaak de ergernis van deze hardwerkende burgers over het feit dat de politiek zo ver van de mensen af staat. Naar de problemen die men dagelijks ondervindt wordt zelden geluisterd laat staan dat er een oplossing voor wordt geboden.”
Tegelijkertijd vindt hij dus dat die “hardwerkende burger” maar moet verhuizen als deze geplaagd wordt door de geluidsterreur van Schiphol. Madlener heeft zich geschaard achter mensen als Transavia CEO Marcel de Nooijer die vindt dat nachtvluchten “cruciaal” zijn voor de betaalbaarheid van vliegvakanties. Waarbij het dus normaal gevonden wordt dat die “hardwerkende burger” tussen 23:30 u en 00:30 nog eens 10 Transavia vluchten over zijn dak krijgt.
En verder betoogt Madlener in zijn CV dat “In het politieke werk is het heel belangrijk dat je de burgers uitlegt wat politiek voor hen betekent, dat politiek niet iets is waar zij niets mee te maken hebben. Dat zij wel degelijk invloed kunnen uitoefenen.”
Nou, van die invloed merken we weinig. De rechter moet er aan te pas komen om ons die invloed te geven.
En als klap op de vuurpijl: “Wij moeten ernaar streven om ieder kind in een mooie maar vooral veilige omgeving te laten opgroeien”. Dus permanent lawaai, fijnstof en andere ernstige overlast vallen daar niet onder. Zucht….
https://www.pvv.nl/index.php/component/content/article.html?id=202:cv-barry-madlener
Philip
Laten we allemaal inschrijven als woningzoekende in Rockanje, en urgentie aanvragen in verband met (moedwillig) toegebracht letsel.
Het gaat om het signaal
Wilfried
Deze man, minister Madlener, deel uitmakend van een radicaal rechts kabinet, -die geen millimeter op heeft met natuur, klimaat, gezondheid, overlast en milieu-, dient zo snel mogelijk en met de meest krachtige juridische middelen die er zijn, buitenspel worden gezet. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar het snelwegtracé debacle inzake Amelisweerd, en de opening van Lelystad. Die hij er persé doorheen wil jassen. Overal denkt ie z’n zin te krijgen. Steeds meer Nederlanders, omwonenden in het bijzonder, hebben volledig door, hoever hij van de belangen & eisen van de overlast ervarende burger afstaat.
Philip
Volgens mij moeten we dan wachten tot de volgende verkiezingen. Maar zolang er nog zoveel complotdenkers, Trump volgers en Wildersfans zijn is dat een sinecure.
Mein
‘Madlener moet zijn excuus maken’ las ik ergens. Waarom kunnen politici zo vaak wegkomen met enkel een excuus? Hij laat duidelijk zien niet competent te zijn om mede het volk te vertegenwoordigen. Hij gedraagt zich als een kortzichtige bestuurder in dienst van een grootmacht. En zit zodoende dus niet op de juiste stoel. Gewoon weg met die man! Functie elders kan, als het maar ver weg is.
Haes
Geweldig, die madlener! Nu is er definitief bewijs dat de overheid geen gehoor geeft aan de rechter die hem nu nog welgeteld 60 dagen geeft om eindelijk de wet te gaan handhaven.
Dit komt echt niet meer goed voor hem. Eigen ruiten ingegooid. Wat een ongelofelijke knoeier….
Hilarisch!
geen sancties
Er zijn geen sancties vastgesteld dus de extreem rechtse leden van Kabinet Rancune 1 zorgen voor vertraging en voor doorgaan met het vernielen van NL.
Pas als ze het in hun eigen portemonnee gaan voelen luisteren ze misschien.
Mike
Gewoon gedwongen verhuizen naar Oegstgeest of Hoofddorp (keuze mag) voor die minister
Pascal
Wat bepaalt over 60 dagen dan of hij er aan heeft voldaan of niet? Wat moet er zijn gebeurd? En nog belangrijkers: wat als er niets gebeurt?
rrustema
Wat doe je als buren na 22:00 ‘s avonds nog steeds een luidruchtig feestje vieren? Dan bel je 112 en die komen het feest stil leggen. Desnoods nemen ze de versterker en/of luidsprekers mee naar het bureau.
Het lijkt me dat bijvoorbeeld om 23:00 op de dag van de uitspraak massaal de politie word gebeld om op Stationsplein Zuid-West 1001, 1117 CV Schiphol bij ‘de buren’ langs te gaan en de werknemers daar op te dragen om vliegtuigen weg of terug te sturen: “landen op Schiphol kan niet wegens burengerucht” kan de piloten meegegeven worden. Dat kunnen ze aan de passagiers of de bloemenveiling uitleggen.
Voor het geval dat de politie bij uzelf langskomt een printje van de uitspraak van de rechter en van het adres van de LVNL klaar leggen om mee te geven. Misschien ook een diagram van de trias politica meegeven: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica#/media/Bestand:Trias-politica.png Mogelijk ook Wetboek van Strafrecht Artikel 431 klaar hebben?
Mogelijk krijgen ze zin om daar binnen eens een kijkje te nemen, nu hebben ze een mooi excuus. De LVNL zal zeggen dat ze een taak van de minister uitvoeren. De politie kan dan zeggen dat ze een uitspraak van de rechter uitvoeren. Telefoontjes naar de hoger geplaatsten zullen nodig zijn. Om 23:00 ‘s avonds.
Ondertussen komen er van andere buren ook 112-meldingen binnen. Hopelijk krijgen die het antwoord ‘er zijn al eenheden ter plekke.’
Wie weet escaleert het en stuurt het LVNL en/of de politie de volgende ochtend een persbericht naar buiten over wat er gebeurde die nacht en hoe het opgelost is.
Desnoods elke nacht herhalen tot je een boete krijgt voor het misbruik van 112. Dat weer aanvechten bij de rechter. Die moet beoordelen of het om een acute situatie ging, zoals bij burengerucht, of dat het iets voor een melding bij 0800-8844 was geweest.
Philip
Zie de reactie hierboven “Geen sancties”.
Mike
Ik mag hopen dat de Nederlandse rechtspraak wat meer ruggengraat heeft dan die in Amerika
Nic
Hopelijk meldt iedereen zich aan bij Benedicte Ficq voor de strafzaken die zij binnenkort zal gaan starten!!
Theo Hollander
Ik heb 45 jaar onder stijg- en landingsroutes van Schiphol gewoond. In die jaren is het van een normale naar extreme
belasting voor bewoners geworden. Niet iedereen heeft last van het geluid maar er waren momenten dat te niet normaal in de tuin kon praten. Ik ben gevlucht naar het buitenland ver van een vliegveld. Ik hoor nu af en toe een vliegtuig en meestal op zeer grote hoogte. Madlener heeft in zijn woonplaats geen last van Schiphol en kan makkelijk praten met dat salaris van hem.
rrustema
Als hij zo’n audiofiel is dan moet hij ook weten dat je rust nodig hebt om geluid te kunnen waarnemen. Juist dankzij veel dynamiek in geluid kan je iets horen.
Mogelijk kan je permanent geluid op je trommelvliezen verdragen als je die rust niet nodig hebt. Doordat je zelf de diepe overtuiging hebt dat je naar niets of niemand wil luisteren. Psychologisch dus! En misschien wel typerend voor een bepaalde minister en zijn achterban.
J.R.H. SCHENDSTOK
Het wordt nu de hoogste tijd dat het Ministerie van Volksgezondheid meebeslist op dit luchtvaartdossier. Inmiddels hebben de nadelige effecten van het vliegverkeer op de gezondheid van mensen een onaanvaardbaar niveau bereikt en overschreden.
Emiel
Helaas is minister van VWS ook een PVV minister. Die zal op zijn hoogst zeggen dat er meer onderzoek nodig is om te kunnen concluderen dat er nadelige effecten zijn op gezondheid van bewoners nabij een luchthaven . Veel bewindslieden van PVV hebben een VVD verleden, dat er compleet niets veranderd ten aanzien van gesjoemel op oa het luchtvaartdossier is daarmee ook niet heel gek
Bianca
Zou deze “fijne” minister maar eens gaan vertellen dat bij de ene het geluid intensiever binnenkomt dan bij een ander.
Ik woon naast de Veluwe, vliegtuigen hoor ik al aankomen, terwijl de rest nog niks hoort. Bij mij klinken ze als het nabulderen van onweer en dan ook heel lang. Ook gezoem van een apparaat van buitenaf, géén idee wat deze trilling veroorzaakt, hoor ik als enige.
Het vliegverkeer is meer en meer geworden en vliegtuigen zijn groter geworden.
Dit alles is iets wat deze minister totaal niet begrijpt of niet wíl begrijpen dus!
Hans S.
Het wordt nu de hoogste tijd dat het Ministerie van Volksgezondheid meebeslist in het luchtvaartdossier. De nadelige effecten van het vliegverkeer op de gezondheid van mensen heeft inmiddels onaanvaardbare vormen aangenomen.
Hans S.
Het wordt nu de hoogste tijd dat het Ministerie van Volksgezondheid meebeslist in het Luchtvaartdossier. En met een dikke vinger in de pap!
Noobody-b.bsky.social
Ik hoop dat alle advocaten en rechters die bij huidige processen en toekomstige processen betrokken zijn, deze uitspraken van Madlener goed in hun oren knopen, ze vormen bewijs van de minachting van Madlener voor gewone burgers, recht en mensenrechten.
Zijn grove schending van Harbers’ belofte dat bij baanonderhoud géén verplaatsing van vluchten naar andere banen meer mag plaatsvinden, is exemplarisch.
SK
Volgens de bewindsman van Infrastructuur en Waterstaat is geluidshinder sterk psychologisch en is het een illusie te denken dat een beperkte krimp veel uitmaakt voor de omwonenden.
Hij geeft hier zelf toe dat een beperkte krimp niet zo veel uitmaakt oftewel grote krimp maakt wel uit en dus is groei helemaal geen optie!
Fred
Helemaal mee eens met bovenstaande reacties. Het is schofferend en bagatelliserend naar omwonenden. Ik vind dat Madlener excuses moet aanbieden voor deze uitspraak. Vandaag al een e-mail gestuurd via Vliegherrie naar de Tweede Kamer. Deze uitspraak is mij echt in het verkeerde keelgat geschoten! Hoop dat de oppositie deze incapabele minister aanpakt. Verhuizen is geen optie, en waarheen. Met de vierde aanvliegroute over Utrecht die er ondertussen eigenlijk al is kun je ondertussen haast nergens meer naar toe. Als je naar Drenthe of Friesland zou verhuizen krijg je mogelijk met straaljagers van de defensie te maken. Afgezien van het financiële aspect om maar te gaan verhuizen in deze tijd. Absurde uitspraak!
Marcel
Deze man wie zich minister noemt moeten ze gauw oppakken voor dergelijke uitspraken. Wat een idioot!!!! Luchtvaart verkiezen voor de volksgezondheid van de hardwerkende burgers en onze kinderen! Wat denkt hij wel niet 😡
Philip
Beste Marcel,
Nederland heeft zelf gekozen voor deze constructie.
Rechts spoort niet
Rintelen:
ze zegt: “Schiphol en KLM dragen al ruim een eeuw bij aan de verbondenheid van Nederland met de rest van de wereld. Vanaf Schiphol vlieg je met KLM rechtstreeks naar 160 bestemmingen.”
Fast forward even van na WOII (door vliegen moest de wereld met elkaar verbonden worden) naar nu, het digitale tijdperk. We zijn al lang allemaal met elkaar verbonden. Daar is geen vliegtuig meer voor nodig.
Zo 1950 die uitspraak van Rintel. Maar ook de huidige politieke beslissingen zijn dat, die ook nog steeds dit achterhaalde adagio blijven prediken.
Noobody-b.bsky.social
kLM verbindt Europa met de rest van de wereld, en omgekeerd, … met overstappers.
Een handvol Nederlanders, die toevallig in Quito of Tromsø of Bodø moeten zijn, profiteren daarvan.
De rest van de Nederlanders moet naar London of de Méditerannée.
kLM doet alsof het een dienst aan Nederlanders verzorgt, terwijl dat bijvangst is van het massaal transporteren van niet-Nederlanders. Logisch, want als je gaat vertellen dat je je geld voornamelijk verdient met buitenlanders die niks aan de Nederlandse economie bijdragen, dan verliest kLM de steun van het Nederlandse publiek en politiek.
Het is een wonder dat de PVV niet klaagt dat Henk en Ingrid bij de kLM méér betalen voor de ticket Amsterdam-Johannesburg, dan Duitsers voor Düsseldorf-Amsterdam-Johannesburg.
In wat voor land leven we nu eigenlijk?
Het land:
) waar bewoners worden weggezet als “psychisch”
) waarin klimaat niet bestaat
) er geen rechtsstaat meer is en mensenrechten niet bestaan
) er grote tekorten op de arbeidsmarkt zijn die nog decennia aanhouden waardoor bij gelijkblijvende keuzes (zoals de prioriteit leggen bij de luchtvaart) de economie over korte tijd ineen zal storten
) er een grote huizencrisis is
) stikstof niet bestaat
) KLM de piloten wegkaapt bij Defensie
) gif in het grondwater, in de grond en op het land geen moer uitmaakt
) de Zorg tegen een code zwart gaat oplopen over een paar jaar omdat er te weinig mensen zijn
) politie/ ambulancemedewerkers en brandweer mensen niet beschermd worden tijdens de uitoefening van hun openbare taak (gevraagd door hun eigen overheid) door een vuurwerkverbod.
Enz enz
Misschien is er psychisch in het kabinet wel heel wat mis. Te beginnen met een totale ontkenning van de waarheid, het leven in hun eigen luchtbel en alleen maar zeggen “het komt door migratie”.
Het is een kabinet die niet alleen een middelvinger opsteekt maar ook alles flink uit hun duim zuigt.
B. van Marlen
Deze bewering van de minister is te schunnig voor woorden en ik onderschrijf alle reacties die ik hier lees. De ongebreidelde arrogantie moet worden bestraft. Dit gedrag druist regelrecht in tegen artikel 21 van onze Grondwet (De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu) en tegen het EVRM.
Madlener heeft zich als hoofdverantwoordelijke voor mij gekwalificeerd als de eerste persoon die in de strafzaak van Ficq en Partners gedagvaard moet worden!
Intussen wordt door LVNL dit jaar hard gewerkt aan de invoering van vaste routes die mensen driedubbel gaan belasten en een volkomen ongezonde leeefomgeving gaan veroorzaken met een werkelijk gekmakende frequentie van vliegtuigpassages vele uren per etmaal. Geen woord hierover in de media. Elke inwoner die dicht bij de rand van dorpen en steden woont, vooral onder de Polder- en Kaagbaan, is in gevaar! Men wil het maar niet inzien, ik heb er al zo vaak voor gewaarschuwd.
Meld u aan voor de srafzaak van Ficq! Het kan uw laatste redmiddel zijn.
Mein
Madlener noemt geluidsoverlast psychologisch…
De praktijk: Zelfs binnenshuis is de tv, gesprek of telefoon niet te verstaan. Regelmatig periodes met om de 2 minuten een vliegtuig. ‘s Ochtends vanaf 06.00 uur wakker gevlogen. Om 01.00 uur vaak de laatste. Een nacht hoort minstens 8 uur te duren. Psychologisch? Dit op afstand hemelsbreed van 30 km? En “maar verhuizen” is arrogantie ten top! Woon reeds 35 jaar in regio Beemster. Was niet zo druk toen en er werd hoger gevlogen. Nu lagere vliegroutes zodat landers, starters en overvliegers over elkaar heengaan. En verhuizen waarheen? Overal in Nederland zijn binnen een kwartier vliegtuigen. Honderd kilometer van Schiphol worden gebieden stuk gevlogen. Dus waarheen….? Dit naast alle andere geluidsbelasting van wegverkeer en groeiende steden. Met de komst van vliegveld Lelystad worden bestaande extra en de laatste ‘rustigere’ delen belast met laagvliegroutes niet hoger dan 1800 meter. Tevens is verhuizen zonder een salaris als van de heer Madlener voor veel mensen financieel niet meer te doen. Schiphol en LVNL zijn een bedrijf dat tegen alles in blijft expanderen. Elk ander bedrijf dat zoveel overlast veroorzaakt en liegt had moeten sluiten. Ik vind Madlener een kortzichtige onmenselijke man…..
E.C. Lehr
Er gingen, afgelopen etmaal, 168 vliegtuigen over het aangegeven gebied rond Rockanje (donderdorp), allemaal landers. Ter vergelijking: 556 over Heiloo; 614 over Krommenie-Assendelft; 294 over de Beemster, 1113 over Aalsmeer als je het breed meet, 203 over Hilversum. Meest ònder de 600 m. Rockanje ligt hemelsbreed een 70 km. van Schiphol. Gisterochtend om 08:23 u. bijvoorbeeld kwam vlucht Transavia Barcelona – Amsterdam, KLM73, op een hoogte van 3000 m. over. Vanochtend om 05:11 u. de Boeing772, vlucht KLM590, op ca. 5000 m. hoogte. ‘Rockanje is een voormalige heerlijkheid en een badplaats gelegen aan de Noordzeekust, in de Nederlandse provincie Zuid-Holland’, ook daar vliegtuigstrepen in de lucht. ‘Overlast is er nou eenmaal’, zegt Barry Madlener. De ernstig gehinderden (in een straal van 40/50 km. van de luchthaven), een aantal van 113.862 volgens de voorzichtige berekeningen van Schiphol zelf, moet dan maar verhuizen, zegt Barry Madlener. Hij kent als makelaar de woningprijzen maar heeft net zo min verstand van woningmarkt als van vliegroutes, lijkt mij.
Aalsmeer
Zou wel van huis willen ruilen met Madlener. Waarschuwing: Waar twee ruilen, moet er een huilen. Ik weet wel wie.
Bourree
Omgekeerde Wereld
Een veilige en gezonde leefomgeving is een recht, minister. Uw zorgplicht is een plicht.
Het is geen spelletje van de grootste mond heeft gelijk!
Zoals ” de vervuiler betaalt” zou in dit geval ” de veroorzaker moet weg” gelden.
Elke minuut hele woonwijken opzadelen met gierende overlast voor honderduizenden mensen die zich daarover terecht verdedigen kun je als minister niet afdoen met ” het zit tussen de oren” of ” dan ga je toch verhuizen.
De veroorzaker moet worden teruggefloten en niet de slachtoffers van zoveel geweld.
Deze stelselmatige huisvredebreuk moet een halt worden toegeroepen. De veroorzaker moet weg en niet de burgers die aantoonbaar veel teveel overlast HEBBEN! Victim Blaming.
In het stille en lieflijke Rockanje, waar de minister woont, ineens 600 vrachtwagens per dag voor zijn huis langs laten denderen zou misschien een ander inzicht geven. Nee, dat zit niet tussen de oren…het is schandalig, onfatsoenlijk en onleefbaar!
De arrogantie stuit mij tegen de borst. Wij gaan niet verhuizen. Wij zijn niet dom en zielig! Wij gaan naar de rechter! ( Dat u maling heeft aan de rechtspraak in dit land, maakt u ongeschikt voor deze functie)
De woorden van de minister zelf:
” Ik kwam voor mijn werk veel bij de mensen thuis en dan werd er vaak over maatschappelijke problemen en politiek gesproken. Dan voelde ik vaak de ergernis van deze hardwerkende burgers over het feit dat de politiek zo ver van de mensen af staat. Naar de problemen die men dagelijks ondervindt wordt zelden geluisterd, laat staan dat er een oplossing voor wordt geboden.”
Inderdaad ja, het klinkt leuk maar je luistert slecht naar wat je zelf zegt.
Wat u in de toekomst ook zult zeggen, wij nemen u niet serieus. U bent af!
Op naar vele rechtzaken om uw onzinnige onzin recht te zetten.
Steun Schipholwatch!
Bourree
Pgs
Prima,laat de man maar losgaan.
Waar voorgaande ministers met erudiete praatjes uiteindelijk hetzelfde resultaat gaven,nl meer vliegen en uitbreiding vliegroutes ,laat deze man de werkelijkheid openlijk zien die in de praktijk al decennia geldt.
Openlijk schofferen van rechterlijke uitspraken,prima,dan drukt de rechterlijke macht zijn hakken verder in het zand.
Jeffrey
Echt wat een ongelofelijke onzin wat deze man uitkraamt. Echt belachelijk dat dit kan. Iemand in die functie zou neutraal moeten zijn en niet zo op de hand van de luchtvaart en ook voor de burgers op moeten komen. Het feit dat dit gezegd wordt betekent niet veel goeds voor de rest van Nederland. Iemand die ergens last van heeft moet dan maar gewoon verhuizen en krijgt geen bescherming van de overheid en wordt ook niet geholpen. ( denk aan ineens vliegroutes over je huis, windmolens in je tuin, aardbevingen Groningen). Volgens mij betalen we allemaal gelijk onze lasten en zouden alle lasten ook gelijk verdeeld moeten worden en niet een groep zijn die overal maar voor op draait met welke ellende deze mensen ook maar zijn benadeeld. Het enge is dat mensen deze man ook gewoon volgen in zijn opvatting. Het is gewoon sneu dat die mensen niet verder denken, want als er dan iets is wat deze mensen niet aan staat, dan is het ja… jammer joh , ga maar verhuizen. Met andere woorden ook geen bescherming van de overheid. De ministers zijn er niet voor hun volk of de zwakkere maar alleen voor zichzelf. Zolang we deze mensen stemmen zitten we in de ellende. Nederland, wordt wakker en kom op voor je medemensen! Dus stem ook op partijen die dat ook willen. Wij hebben het zelf in de hand en bepalen het uiteindelijk.
Josje
Dit is toch niet te filmen. Uitlatingen van de minister van I en W van het niveau van de gemiddelde luchtvaarttrol op X met zijn ‘dan ga je maar verhuizen’. Ik kan er bij verzinnen wat hij erbij denkt, want ik heb redelijk wat ervaring met dat slag: ‘Jankerd’, ‘Huilstruik’, ‘Schiphol was er eerder dan jij’, ‘En wel lekker goedkoop in de randstad willen wonen’. Maar ook zonder deze expliciete schofferingen aan het adres van omwonenden zijn zijn uitlatingen schaamteloos en krenkend, en heeft hij kennelijk geen flauw benul van de rol van de overheid, van belangenafweging en zorgplicht. Dat noemt zich minister; ik heb geen enkel respect meer voor deze nitwit. De rechter, dat is de enige uitweg, of een voortijdige val van dit rariteitenkabinet.
W Lieverst
Verhuizen kan weleens geen nut hebben. Wij hebben het gedaan en als het tegen zit komen de herrie ons achterna.
Het is te hopen dat de Eerste en Tweede Kamer een stokje kunnen steken voor uitbreiding van de luchtvaart en daarmee de overlast.
Misschien biedt de huidige stikstof problematiek een uitweg voor krimp.
De hierboven afgebeelde gladjanus zal wel alle geitenpaadjes bewandelen om zijn zin door te drijven. Dit keer is er gelukkig geen foto geplaatst vanuit een cockpit.
Madlener
Voor de grap ‘madlener’ ingevoerd in het bestand van oorlogvoorderechter.nl …..
Zo tezien is ‘fout zijn’ erfelijk.
Pieter
Dat het niveau van de bewindspersonen van dit populistische kabinet laag zou zijn, dat wisten we al wel. Maar dat een minister zich zó opzichtig laat leiden door de lobby, gecombineerd met zijn eigen voorliefde, nota bene met twee gestrekt benen tegen de rechtspraak in, is gewoon bizar.
Laten we hopen dat de rechter meeleest.
Kees
Minister Madlener haalt mij het bloed onder de nagels vandaan met zijn uitlating “dat ik maar beter kan verhuizen” omdat ik overlast heb ervaren van de luchtvaart. Ik ben hierdoor diep getroffen, tot op het bot beledigd. Mijn diepste gevoelens laten zich nauwelijks in woorden vatten en dan nog kost het mij grote moeite om op een nette manier te reageren. Het totale gebrek aan inlevingsvermogen en het hiernaar handelen en duizenden mensen wegzetten is een gif waarbij PFOS nog verbleekt. Ik wens minister Madlener toe dat t.z.t. zijn as ritueel wordt ingebakken in een paar PFOS bakstenen. Over de termijn waarop dit zou gebeuren laat ik mij niet uit, een ieder zal begrijpen waarom.