Zwartboek luchtvaart

Op deze pagina geven we u graag de gelegenheid uw eigen verhaal te vertellen over uw ervaringen met de luchtvaartsector.

zwartboek luchtvaart

Bent u ook voorgelogen, bedrogen of van onjuiste en onvolledige informatie voorzien? Ondervindt u persoonlijk nadelen van de luchtvaart? Heeft u gezondheidsproblemen die u wijt aan de sector? Slaapproblemen? Angsten? Financieel nadeel?

Vertel het ons openhartig, zodat ook anderen kunnen leren van uw problemen. En zodat we uw verhalen kunnen overbrengen aan de beleidsmakers en bestuurders van dit land. Hou het aub wel netjes, een goed betoog heeft meer waarde dan een uiting van blinde woede!

Wilt u uw verhaal niet met naam en toenaam vertellen, geen punt. U kunt zonder account op deze site reageren. Wel dient u een e-mail adres op te geven en wordt u na het insturen van een reactie gevraagd dit te bevestigen via een mailtje aan dat adres. Uw e-mailadres wordt NIET gepubliceerd.

Wij behouden ons het recht voor om al te woeste reacties te verwijderen. Dit gebeurt altijd in overleg met u, vandaar dat wij u vragen uw reactie te bevestigen.

3 antwoorden op “Zwartboek luchtvaart”

  1. Locatie Krommenie Noord.
    Pal onder de Zwanenburg- en Polderbaan routes. Drie kwart van het jaar, door ZW tot ZO wind, vier keer per dag clusters van twee uur waarin om de anderhalf tot twee minuten vliegtuigen overrazen.
    Op 750 mtr (Zwanenburg) en 625 mtr (Polderbaan). Hier staat geen wide screen luid reclame uit te blazen om buitengeluid te overstemmen. No TV at all, bewust. Buiten babbelen met de buren in de zomer; onmogelijk. Recreëren rond de Ham en Alkmaardermeer; onmogelijk. Vissen aan de waterkant; onmogelijk. Elke buitenactiviteit wordt getrakteerd op lawaai en fijnstof.
    Een leven met gehoorbescherming, altijd direct bij de hand, anders breekt paniek uit. Telefoon, deurbel en wekker daardoor niet meer te horen. Ernstige inbreuk op sociaal en werkzaam leven.
    Gevolg: depressie en fysieke gezondheid klachten. Home Sweet Home is Home Sweet Hell geworden. Verhuizen geen optie. Schiphol is de 21ste eeuw equivalent van de VOC; een staat in de staat. Met eigen ordetroepen die misbruik maken van een onterecht afgekondigde noodwet om protestanten op Schiphol hardhandig te verwijderen (14-12-19). Oost Indië in vroeger eeuwen laat groeten.
    Artikel 21 van de grondwet: De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu.
    Zolang het welzijn en de welvaart bij een meerderheid van het electoraat onder BV Nederland terecht komt gaan we de ontmanteling van de democratie in de VS volgen. Een apocalyptisch doomsday scenario dat vele generaties na ons nog zal vervolgen. En de minst bedeelden nog harder gaat treffen.

  2. De IJmond, ooit onder de rookvan Hoogovens.

    Met zijn veelzijdigheid omgeving van zee, strand, duinen, bossen, wegen, steden, dorpen, polders, sloten, sluizen, havens en kanalen.

    Sinds 2003 het doelwit van milieubaan Polderbaan en sinds 2 a 4 jaar gebukt onder de uitstoot van lawaai en zooi van vlieg-tuig wel 20 Km ver.

    Met 100-tallen per dag op 625m laagte en 73dB de bocht uit vliegen richting Polderbaan of vanaf die Kolderbaan met NADP2 laagfrequent gebulder op nog geen 1500m opvliegen en de minuten durend 80 dB gebulder eindelijk weg ebt tegen de vloed van volgend vliegterreur.

    De IJmond, tegenwoordig onder de rook en lawaai van Schiphol want Tata is niet toonaangevend meer..

  3. Dat je dan oma mag worden van een kleindochter die, als ze 2 jaar is, net zo bang over straat loopt als haar moeder – onze dochter – dat ruim 30 jaar geleden ook deed.
    Dat de gezondheid en de leefomstandigheden van de onderwonenden van Schiphol – en vele andere luchthavens – nog steeds geen factor is waarmee de overheid of de luchtvaartlobby rekening houden.
    Terwijl de artsen in de Haarlemmermeer in de jaren ’70 – ja, 50! jaar geleden dus – al mordicus tegen uitbreiding van Schiphol waren.
    En dat mijn man J. Lapère eind jaren ’80 onderzoek deed voor het Haarlems Dagblad, waaruit bleek dat meer dan een kwart van de inwoners van Zwanenburg hun gezondheidsklachten aan Schiphol toeschreven.
    Dat de gemeente Zaanstad tot voor kort slechts achter het idee van ‘de banenmotor Schiphol’ aanliep, terwijl in 2016 al 47,6% van de inwoners van overlast van vliegtuiglawaai had. En dat in het noorden van Zaanstad het percentage ernstige gehinderden in dat jaar op 34% lag.
    En dat de GGD nog nooit het woord Schiphol op haar website had gebruikt, totdat onze werkgroep daar afgelopen mei kwaad over werd. Nu staat er halfslachtig algemene informatie over Schiphol op, maar niet dat rapport uit 2016 met die cijfers waar je toch echt van kunt schrikken.
    Je gaat je dan toch afvragen waar ‘gezondheid’ bij deze dienst dan voor staat.
    Dat je je goede uren moet besteden aan het bestrijden van een overheid die willens en wetens foutieve informatie verstrekt – kijk naar Leon Adegeest in het dossier Lelystad Airport.
    Nou ja, zo ziet mijn zwartste bladzijde uit het wonen in Assendelft er nu uit. Verder aardige mensen hier hoor, en prachtige poldernatuur en Natura 2000-gebieden, waar ze met hun poten (sorry) van af moeten blijven.
    Dat dus!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *