Burgers voor een gezonde leefomgeving en dus voor krimp van Schiphol

Cursus schiphollen

Les 13 uit de cursus schiphollen: De rekenfout

5
(1)

Deze keer weer een korte les, maar wel een handige, want wie kan het ooit narekenen?

Deel op XDeel op Linkedin

Foto door Wim van ‘t Einde via Unsplash

Nogmaals, ik spreek u aan als ware u een voorstander van luchtvaartgroei, dat u dat maar weet, ook al bent u dat niet en ik zeker niet!

Een heel goed werkende truc is het erkennen van zogenaamde ‘rekenfouten’ als men erachter komt dat de werkelijkheid in termen van lawaai en andere milieueffecten afwijkt van hetgeen werd voorgesteld.

Op deze wijze geeft u gehoor aan ongerustheid, we zijn immers allen mensen die fouten kunnen maken. Al dan niet bewust.

Uiteraard dienen dergelijke fouten niet te worden hersteld, want dat zou capaciteit kosten.

Een beetje meepraten en begrip tonen, maar niets veranderen is dus het devies.

Alvast meer lezen? Bezoek de weblog van ir Bob van Marlen!

Interessant bericht? Overweeg aub een donatie via iDeal.

Wat vindt u van dit artikel?

Klik op een ster om het stuk te waarderen

Gemiddeld 5 / 5. Aantal stemmen: 1

Nog geen stemmen. Geef als eerste uw mening!

FavoriteLoadingSla dit artikel op in uw favorieten
  1. Hans

    De grootste rekenfout die Schiphol en de overheid ooit hebben gemaakt, is het afschaffen van het meten van geluidshinder en daarvoor het “berekenen van geluidshinder” in de plaats stellen. Dat berekenen zit vol hiaten, aannames en verkeerde uitgangspunten. En zo’n rekenmethode kun je natuurlijk heel gemakkelijk beïnvloeden…

    • Frans

      Het gaan berekenen van geluidshinder was geen fout maar is bewust gedaan om makkelijk te kunnen sjoemelen.
      40 jaar geleden op school al geleerd “meten is weten”, en dat wil de luchtvaartlobby dus niet.

Geef een reactie op Reactie annuleren

Translate